• שתפו
נגישות
EN

בליבה חומה

לזוג המאוהב היה מקום ישיבה סודי על חומות ירושלים, שממנו היו צופים על העיר העתיקה, חושבים על הדמויות שחיו בה לאורך הדורות - וחולמים על הבית שיבנו בה ביחד בקרוב.

 

לזכרו של  יובל היימן 


כשיובל היימן יצא לקורס קצינים, הוא שימש כקשר מג"ד. כך הוא מצא את מותו במבצע צוק איתן

 

יובל היימן היה בנם של משה וזוהרה, אח לארבל, אשחר ואלומה. הוא נולד ביישוב אפרת למשפחה שורשית, דור רביעי ביישוב. חבריו של יובל מספרים כי הצטיין בהכל: בלימודים, בספורט, בקורס מ"כים ובקורס הקצינים. מצד שני, הוא היה אדם צנוע ומעולם לא הזכיר את  היותו מצטיין.

 

יובל למד בתיכון דורות אבות באפרת, הדריך בבני עקיבא והשקיע זמן ומרץ רב בקייטנה השנתית לילדים עם מוגבלויות שהסניף אירגן. הוא התגייס לחה"ן צנחנים ויצא לקורס קצינים, שם שימש כקשר מג"ד.

 

IMG_861641789497

 

ב-18.7.14, בזמן מבצע צוק איתן, הגיע גדוד "גפן" שבו שירת היימן בבה"ד 1 לצפון רצועת עזה וקיבל אחריות על הגנת המרחב. שלושה ימים לאחר מכן הוא נסע עם המג"ד, סא"ל דולב קידר, למקום שהיה חשד כי חדרו אליו מחבלים. טיל נגד טנקים נורה לעבר רכבם ולאחריו נורה טיל נוסף. יובל ירד מהרכב עם המג"ד והגשש, ושלושתם נהרגו תוך ניהול קרב עם חוליית המחבלים. באירוע נהרג גם נהג הרכב.

 

לא פעם במהלך עשיית הסרט שאלנו את עצמנו, האם במהלך כל הטיולים הללו על חומות העיר העתיקה, נוף שכבר ראה כל כך הרבה חיילים שנהרגו בשבילו, השניים דמיינו שיובל יצטרף לשורות אותם האנשים שלעולם יהלכו שם כחלק מההיסטוריה עקובת הדם של המקום.

 

רוויה שרלו, חברתו של יובל היימן ז"ל, מספרת על אהבתם הגדולה שנקטעה באמצע החיים, על מקום הישיבה הסודי שלהם על חומות ירושלים, שממנו היו צופים על העיר העתיקה, חושבים על הדמויות שחיו בה לאורך הדורות - וחולמים על הבית שיבנו בה ביחד בקרוב.
 

 

מאחורי הקלעים:
 

רתם יארקצ'י ורעות אלעד
 

כשקראנו לראשונה את סיפורו של יובל היימן הרגשנו שקיבלנו לידינו פצע פתוח. סיפור האהבה המקסים של יובל ורוויה שנגמר בטרם עת נתן לנו את התחושה שאנחנו נכנסות ומצטרפות לעולם האבל הכבד והטרי של רוויה. האפשרות שניתנה לנו כיוצרות ליצור את העולם אשר רוויה סיפרה לנו שהם דמיינו הייתה מרגשת מאוד.

 

דרך סיפוריה של רוויה ניסינו לרקום עולם של סיפור פנטזיה המשולב עם חומות ירושלים, שהם כל כך אהבו וניסינו לשים את עצמנו במקומם - לדמיין מה הם חלמו שם, איפה הם ישבו בדיוק, על מה הם הסתכלו ומה הם ראו.

 

לא פעם במהלך עשיית הסרט שאלנו את עצמנו, האם במהלך כל הטיולים הללו על חומות העיר העתיקה, נוף שכבר ראה כל כך הרבה חיילים שנהרגו בשבילו, השניים דמיינו שיובל יצטרף לשורות אותם האנשים שלעולם יהלכו שם כחלק מההיסטוריה עקובת הדם של המקום.

למערך שיעור המבוסס על הסרט "בליבה חומה" לחצו כאן>>

 

 

מן העיתונות,

יובל היימן - מתוך הכתבה "קווים לדמותם": צפו בסרטוני האנימציה להנצחת חללי צה"ל - מאמר מתוך מעריב אונליין 22.4.15

"האהבה נותרה על החומות - יובל הימן ורוויה הכירו בבני עקיבא, הפכו לחברים הקרובים ביותר ובגיל 18 פרחה ביניהם האהבה והם היו לזוג  בירושלים היו יושבים יחד על החומות, מדמיינים את עתידם המשותף ומדברים על הדמויות התנ"כיות שהילכו בעיר שמולם • כל זה נגמר  כשיובל נהרג בצוק איתן- מאמר מתוך ישראל היום 21.4.2015

כשיובל ז
"ל ואהובתו חלמו בירושלים - מאמר מתוך NRG

יובל היימן - יום הזיכרון בבית אבי חי - מאמר מתוך"הבמה" 1.4.15

חמישה סרטונים וגעגוע ( ראיון עם יטבת פייראיזן- וויל) - מאמר מתוך "הבמה" 2017

 

Yuval Heiman -Animated memories - Beit Avi Chai collaborates with the families of fallen soldiers to create animated films in their memory - The Jerusalem Post April 21, 2015